Watch Medier

Corona-hjemmearbejde fortsætter med at løfte salget hos GN

Danske GN sælger høreapparater og headsets. Krisen har sendt salget af de to produkter hver sin vej.

GN Hearings nye høreapparat Resound One er kommet godt fra start. | Foto: GN / PR

Coronakrisen fortsætter med at have særdeles modsatrettede konsekvenser for den danske koncern GN.

Selskabet sælger høreapparater og headsets, og mens førstnævnte er hårdt ramt af krisen, sælger det næste i stor stil.

Facit bliver dog positivt for selskabet. I juli, august og september er det samlede salg nemlig løftet til 3,7 milliarder kroner. Det er knap 25 procent mere end i de samme tre måneder sidste år, fremgår det af selskabets regnskab for perioden.

Salget af høreapparater er i kvartalet faldet 14 procent til 1,3 milliarder kroner.

Det hænger sammen med, at færre har været til specialist for at få tjekket, om de har brug for at købe et høreapparat under krisen.

Her har der dog været en spirende genopretning i kvartalet, lyder det i regnskabet, og ikke mindst lanceringen af høreapparatet Resound One har været en succes, melder GN Hearing.

"Det er gået virkeligt godt. Faktisk kan jeg med meget stor overbevisning sige, at Resound One er vores bedste lancering nogensinde. Det er vi selvfølgelig utroligt glade og stolte over, ikke mindst i denne tid, og også af den grund, at vi her bringer et helt nyt og banebrydende produkt på markedet," siger administrerende direktør Gitte Aabo fra GN Hearing i et interview med Ritzau Finans om produktet, som blev lanceret i slutningen af august.

Headset-salg steget på grund af corona

I headset-forretningen er salget omvendt steget 66 procent til 2,4 milliarder kroner, da flere har arbejdet hjemme og derfor har haft brug for headsets.

Chefen for området, René Svendsen-Tune, siger i en kommentar, at det leverede en ekstraordinær høj salgsvækst.

"Efterspørgslen var selvfølgelig hjulpet af agendaen om hjemmearbejde, men nedenunder ser vi en fundamental sund udvikling i efterspørgslen for fleksible løsninger," lyder det.

Salg af høreapparater har historisk set været det største forretningsområde for GN. Sidste år tippede det dog over, så det blev headsets, der fyldte størstedelen af salget.

Det er blandt andet callcentre, banker og forsikringsselskaber, som køber headset fra GN af mærket Jabra. Det sælges dog også til privatpersoner, hvor selskabet de seneste år har haft succes med det trådløse headset Jabra Elite.

GN beskæftiger globalt set flere end 6000 mennesker.

/ritzau/

Mere fra Watch Medier

Vestas: Stjålne data er blevet delt

Data fra vindmøllekoncernen Vestas' it-systemer er blevet stjålet og tilbudt tredjepart, meddeler Vestas, der "har grund til at tro", at det primært handler om interne informationer. Vi har ikke ladet os afpresse, fastslår topchef.

Håndværkerfradrag fjernet fra næste års finanslov

Det er slut med fradrag for håndværksydelser, når dele af boligjobordning afskaffes med næste års finanslov.Fradrag for serviceydelser som rengøring og børnepasning fra i skat bibeholdes, oplyser finansministeren.

Efter gode vaccineresultater venter Bavarian Nordic snart at drøfte kontrakter

Gode forsøgsresultater får Bavarian Nordic til snart at vente dialog med myndighederne om medicinalselskabets coronavaccine. "Jeg vurderer, at så snart vi har udsigt til at kunne starte fase 3, der vil det typisk være det tidspunkt, man kan tale med de forskellige myndigheder," siger Bavarian Nordics finansdirektør, Henrik Juuel.

Her er finanslovens digitale initiativer

Næste års finanslov rummer en række digitale initiativer. Der er afsat midler til digitalisering af erhvervslivet, øget brug af data i den offentlige sektor samt fokus på etik og jura i en digital virkelighed.

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs