Rederier går hver sin vej på klimakvoter: "Det bliver et stort rod"

Mærsk og Hapag-Lloyd har forskellige vurderinger af, hvor meget kunderne skal betale for EU’s nye CO2-kvoter. Det ene rederi vil lægge markant mere oven i prisen end det andet.
Mærsk og Hapag-Lloyd er som de første af de store rederier kommet med deres bud på, hvordan de nye CO2-kvoter kommer til at påvirke deres priser. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix
Mærsk og Hapag-Lloyd er som de første af de store rederier kommet med deres bud på, hvordan de nye CO2-kvoter kommer til at påvirke deres priser. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix

Kunderne kan formentlig se frem til at blive mødt af vidt forskellige gebyrer, når rederier fra næste år skal til at betale for deres forurening i Europa.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også

    "Fra en virksomhedsbetragtning har det været en sund proces, men har også givet anledning til flere udtrædelser, end vi normalt ville se," lyder det fra Steen Rode, ledende partner hos Bech-Bruun. | Foto: Nikolai Linares

    Fire partnere forlader Bech-Bruun

    For abonnenter