Watch Medier

Dansk Erhverv samler handsken op efter Dansk Annoncørforenings lukning

Med opbakning fra Dansk Annoncørforenings bestyrelse går en afløser for foreningen i luften ved årsskiftet under organisationen Dansk Erhverv. Marketingdirektører fra en række større virksomheder arbejder på et oplæg til den nye forenings grundlag.

Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Dansk Erhverv har adresse i Børsen i København. Foto: Niels Hougaard/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Dansk Annoncørforening besluttede tidligere på året at lægge sig selv i graven fra årsskiftet. En arvtager til rollen som annoncørernes talerør er nu på plads, og det er Dansk Erhverv, der løber videre med depechen, oplyser Dansk Annoncørforening i en pressemeddelelse.

En arbejdsgruppe med deltagelse af marketingdirektører fra en række større virksomheder vil den kommende tid arbejde med et oplæg til den nye annoncørforenings grundlag. Derefter er det planen at afholde en stiftende generalforsamling 3. december, inden foreningen går i luften 1. januar – altså samtidig med at Dansk Annoncørforening lukker.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Vores sites – gå på opdagelse i alle vores nyheder om dansk og internationalt erhvervsliv

Vil du vide mere om en bestemt branche eller et bestemt område? Watch Medier dækker dansk erhvervsliv tættere end noget andet medie og udgiver desuden en række internationale sites. Se mere herunder.