
For at skærme sine kunder mod svindel valgte Frøs Sparekasse i april at deaktivere muligheden for, at kunder over 70 år kunne overføre penge gennem netbanken. Men det er en overtrædelse af betalingsloven, skriver Forbrugerombudsmanden i en meddelelse.
”Et pengeinstitut må gerne spærre en konto eller lukke for overførselsmulighederne hos en kunde, hvis der er tegn på konkret misbrug, hos kunden. Men det er diskriminerende at lukke for alle over 70 år, fordi pengeinstituttet vurderer, at gruppen potentielt er mere udsat for svindel end andre kunder," siger Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app