Watch Medier

Konkurrencestyrelsen: Google og Facebooks vækst kan svække nyhedsmedierne

Ny rapport, som KPMG har udarbejdet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, peger på, at især Googles, men også Facebooks vækst og position på det danske annoncemarked potentielt kan tage ilt ud af de journalistiske mediers rolle i den offentlige debat, siger direktør. Få fire hovedpunkter i rapporten her.

Arkivfoto fra Googles europæiske hovedkontor i Bruxelles. | Foto: Virginia Mayo/AP/Ritzau Scanpix

Det danske annoncemarked har gennemgået en forvandling gennem de seneste 10 år, hvor især Google, men også Facebook har gjort sin entre og sat sig i førersædet på online marked, der har været den drivende vækstmotor.

Men hvilke konsekvenser og betydning har den udvikling - og hvor vidtrækkende er de? Det sætter en ny analyse, som KPMG har udarbejdet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, spot på. Og udviklingen er bemærkelsesværdig, siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en kommentar til analysen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Bryggeriforeningen: Nu koster krisen fyringer

De danske bryggerier befinder sig i en krise, der overgår situationen under pandemien. Alligevel er der mindre politisk opmærksomhed på denne krise. Og det er en fejl, mener Bryggeriforeningens direktør, Nick Hækkerup, hvis medlemmer begynder at afskedige medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs