Watch Medier

Stark udvider DBU-sponsorat og kommer på landsholdstrøjen

Stark forlænger og udvider sit partnerskab med DBU og herrelandsholdet i fodbold, så byggemarkedskæden fremover får sit logo på spillertrøjerne.

Stark forlænger sponsoratet med DBU, så byggemarkedskæden nu også kommer på spillertrøjen. | Foto: Pr

Stark, der siden 2019 har været hovedsponsor på det danske herrelandshold i fodbold, forlænger samarbejdet med tre år, så den løber til og med 2025. Samtidig udvider Stark samarbejdet, så byggemarkedskædens logo fremover bliver en del af spillertrøjerne.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Stark, som i de senere år er blevet flittigt handlet mellem internationale kapitalfonde. Siden sidste år er Stark-kæden ejet af den britiske kapitalfond CVC Capital.

”Som landsholdet repræsenterer Stark godt håndværk, og vi deler værdier som passion, stolthed, fællesskab, holdånd og det at arbejde hårdt for andre og hinanden. Derfor har vi været meget glade for det samarbejde, som vi har haft med DBU siden 2019, og glæder os til at udvide det med et trøjesponsorat,” siger Britta Korre Stenholt, adm. direktør i Stark.

Partnerskabet har ifølge Starks marketingchef, Mads Aagaard Jensen, skabt en stor værdi for virksomhedens kunder og medarbejdere.

”Relationer er helt afgørende i vores branche, og med sponsoratet har vi både skabt nye forbindelser og styrket eksisterende relationer til vores kunder, som vi har kunnet give nogle fantastiske oplevelser i forbindelse med landskampe,” siger han.

Afgiver sponsorpladsen til VM

Herrelandsholdet har for længe siden kvalificeret sig til det omdiskuterede VM i Qatar i vinteren 2022, hvor der trækkes lod til grupperne på fredag. Den tidligere hovedsponsor Arbejdernes Landsbank ønskede ikke sit navn associeret med VM-slutrunden i landet og endte med at trække sig som hovedsponsor.

Men heller ikke Stark ønsker at have kommercielle aktiviteter i Qatar og kommer heller ikke til at sende kunder eller medarbejdere til VM i den lille olierige stat i Mellemøsten. Samtidig afgiver Stark frivilligt sponsorpladsen på trøjen til slutrunden.

”Stark støtter DBU’s arbejde for mere åbenhed og bedre beslutninger i fodboldens verden. Vi er også enige med DBU, flere andre europæiske fodboldforbund og Amnesty International i, at Qatar skal overholde menneskerettighederne og tilbyde ordentlige forhold for alle arbejdere. Derfor overlader vi pladsen på spillertøjet under VM i Qatar til et godt formål,” siger Jens Velling, kommunikationschef i Stark.

Mere fra Watch Medier

Det nye Nordea Pension skal fylde mere i landskabet end Topdanmark Liv

Med Nordeas kræfter inden for distribution skal det tidligere Topdanmark Liv - nu Nordea Pension - blive en større spiller på pensionsmarkedet, siger privatdirektør Mads Skovlund fra Nordea efter overtagelsen. Nordeas privatkunder kan give selskabet mange nye kunder, vurderer aktuar.

MT Højgaard skal bygge for Novo Nordisk i Bagsværd

Byggekoncernen MT Højgaard får del i en milliardaftale med Novo Nordisk, der har planer om at udvide produktionsfaciliteterne i Bagsværd for milliarder. Højgaards del af byggesummen løber op i ca. 600 mio. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs