Watch Medier

Cloudselskab ansætter erfaren reklamemand til at styrke virksomhedens brand

Det for nyligt børsnoterede cloud-selskab Decideact har hentet en profil fra reklamebranchen ind i en nyoprettet stilling som Chief Brand Officer.

Foto: PRESSE

Cloudselskabet Decideact har ansat Anders Wik i en nyoprettet stilling som Chief Brand Officer.

Han kommer med 20 års erfaring fra reklamebranchen, hvor han har beskæftiget sig med kreativ og strategisk rådgivning, og det er også netop det, han skal lave hos Decideact, der i december blev børsnoteret på den danske vækstbørs First North.

Decideact laver en SaaS-løsning med fokus på implementering af strategi og har hovedkontor på Bornholm, hvor adm. direktør Flemming Videriksen bor og arbejder. Her har direktøren de seneste år delt kontor med Anders Wik, der siden foråret 2019 har drevet selvstændig konsulentvirksomhed fra pakhuset i Nexø.

"De seneste to år har vi delt kontorlokaler i Nexø, og i forbindelse med børsnoteringen af Decideact på Nasdaq First North kom vi til at tale sammen igen. Nu har jeg takket ja til en nyoprettet stilling pr. 1. januar som Chief Brand Officer. Opgaven er klar: at positionere DecideAct som globalt household brand inden for Strategy Execution Management," udtaler Anders Wik i en pressemeddelelse.

Wik har i hele sin karriere arbejdet som ekstern konsulent og skal nu for første gang træde ind og være en del af den virksomhed, han skal rådgive.

"Jeg har dog som konsulent arbejdet tæt sammen med Decideact de seneste to år og kender derfor virksomheden og teamet godt. Det er et superkompetent internationalt hold, jeg bliver en del af, og det glæder jeg mig utrolig meget til," siger han i meddelelsen.

Dansk cloudselskabs børsnotering blev overtegnet med 600 pct.

Dansk cloudselskab vil noteres på dansk minibørs 

Mere fra Watch Medier

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Nu vil danske virksomheder betale dyrt for it-sikkerhed

Mens vindmølleproducenten Vestas slås om at få fat i egne data fra it-kriminelle, melder danske virksomheder sig klar til at betale – og endda betale dyrt – for it-sikkerhed. Fokus er nu på at forebygge angreb, og det er nyt, lyder det fra to toneangivende specialister.

Læs også

Relaterede

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs