
Salling Group, der står bag Netto, Føtex, Bilka og Salling-varehusene, har udpeget en ny kommunikationsdirektør, og valget er faldet på Henrik Vinther Olesen, der tiltræder i begyndelsen af juni.
Det skriver detailhandelskoncernen i en pressemeddelelse.
Han kommer fra en stilling som kommunikationschef i børn- og ungeforvaltningen i Aarhus Kommune, men har siden efteråret haft orlov fra sit kommunale chefjob for som valgt suppleant at være barselsvikar som MF'er i Folketinget for Radikale Venstre. Fremover skal fokus dog rettes mod detailbranchen.
"Henrik er passioneret og optaget af at gøre en forskel, hvilket passer fortrinligt med Salling Group. Han er god til at møde folk, hvor de er, og samtidig har han en stærk personlighed og masser af energi, som vil stå ham godt i en krævende og omskiftelig hverdag," siger Per Bank, der er adm. direktør i Salling Group.
Henrik Vinther Olesen overtager jobbet efter Annette Juhler Kjær, der efter to år på posten i januar stoppede som kommunikations- og CSR-direktør i Salling Group for at blive kontorchef i Miljøministeriet. Siden er jagten gået ind på den perfekte afløser.
"Salling Group har høje ambitioner i forhold til at tage ansvar for det samfund, vi er en del af. Det er også en drivkraft for mig personligt. Derfor er det med glæde og forventning, men også en stor portion ydmyghed, at jeg nu kaster mig over opgaverne, for der er allerede skabt store resultater og sat høje standarder," siger hovedpersonen om skiftet.
Den 51-årige fynbo har foruden sit politiske virke også haft en fortid som mangeårig journalist og uddannelseschef på Jyllands-Posten.
Varde-virksomhed scorer rekordresultat på thailandske færdigretter
Købmandskæder klar til at åbne nye butikker i år
Dagrofa glæder sig over udsigt til flere dagligvarebutikker i landdistrikter