Watch Medier

Coop har fundet sin nye kommunikationsdirektør

Coop amba henter ny kommunikationsdirektør hos lederorganisationen Lederne.

Foto: Coop / PR

Coop amba - andelsselskaber, der detailhandelskoncernen Coop Danmark - har fundet sin kommende kommunikationsdirektør.

Fremover bliver det Pia Funch Braskhøj, der skal stå i spidsen for andelsselskabets kommunikationsafdeling, sideløbende med at hun varetager stillingen som ansvarshavende chefredaktør for magasinet Samvirke, skriver Pia Funch Braskhøj i et opslag på sin LinkedIn-profil:

”Coop har gang i så mange meningsfulde projekter og stærke lokale fællesskaber, så da muligheden kom, var jeg slet ikke i tvivl,” skriver hun i opslaget, hvor det videre lyder:

”Jeg har første arbejdsdag den 1. september. Og JA! Jeg glæder mig helt vildt til at blive en del af Coop-familien og være med til at udvikle kommunikationen og Samvirke sammen med alle mine nye kolleger, bestyrelsen og samarbejdspartnere.”

Pia Funch Braskhøj kommer fra en stilling som afdelingschef for kommunikation og marketing i danmarks største lederorganisation, Lederne, hvor hun har arbejdet i 17 år. Tidligere har hun været kommunikationskonsulent i Bryggeriforeningen.

Kritiseret kommunikationsdirektør starter ikke i Coop - bliver i Banedanmark

Kritiseret kommunikationsdirektør stopper i Banedanmark

Mere fra Watch Medier

EU-lande enige om profitloft for energiselskaber

Efter længere tids tilløb er EU’s medlemslande nået til enighed om prisloft på bæredygtige energiselskaber. Nye estimater med forbehold for fastpriskontrakter viser, at en såkaldt windfall-skat kun vil sende få milliarder kroner i den danske statskasse.

Mærsk-flåden skruer farten ned

Mærsks flåde af containerskibe vil sænke farten og spare brændstof som reaktion på det markante dyk i fragtefterspørgslen, fastslår topchef Søren Skou i interview med Reuters.

Elgiganten må vinke farvel til salgsrekord efter et todelt år

Elgiganten fortsætter i sit nye årsregnskab takterne fra året før med en næsten uændret omsætning på over 7 mia. kr. og et let forbedret overskud på 103,4 mio. kr. Det skæve regnskabsår var dog præget af meget skiftende tendenser. ”Vi kom ud af pandemien med rygvind, inden vi har set en opbremsning i markedet,” forklarer topchef.

Læs også

Relaterede

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs