Tryg går over til onlinemøder for privatkunder: Afskediger 25 assurandører

Privatkunderne har ændret efterspørgsel, og forsikringsselskabet Tryg går over til online-kundemøder. Det betyder afskedigelser af 25 assurandører.
Foto: Philip Davali
Foto: Philip Davali
af marketwire

Forsikringskoncernen Tryg overgår per 1. april mere eller mindre fuldt ud til at møde privatkunderne online frem for fysisk.

Det sker som reaktion på et ændret efterspørgselsmønster hos kunderne, som i takt med den øgede digitalisering gradvis har taget de mange onlinemuligheder til sig. 

I dag har mails, chats, telefon- og onlinemøder erstattet mange af de fysiske møder, som med årene er blevet færre og færre. 

”Særligt efter corona har vi oplevet en stigende efterspørgsel på onlinemøder Vores kunder har helt klart vænnet sig til den nye mødeform, der nu er blevet en etableret praksis flere steder i samfundet, for eksempel hos banker og læger. Samtidig er efterspørgslen på telefonisk rådgivning steget blandt vores kunder,” siger Henrik Grønborg, direktør for Trygs privatforretning i Danmark. 

For år tilbage var fysiske møder, hvor en personlig forsikringsrådgiver mødte op på adressen hos den private forsikringskunde, den mest udbredte rådgivningsform hos Tryg. 

At de fysiske kundemøder for private nu reduceres til et minimum, får den konsekvens, at Tryg får brug for færre forsikringsrådgivere. Derfor har selskabet netop sagt farvel til 25 assurandører, hvilket Henrik Grønborg understreger, ikke har noget med assurandørernes performance at gøre.

”Vores beslutning skyldes ene og alene, at tiderne har forandret sig, og at vi nu vælger at modernisere vores distribution. Det er yderst kompetente og højt værdsatte medarbejdere, som har leveret fantastiske resultater og som vi er meget kede af at sige farvel til. Vi vil derfor også forsøge at hjælpe dem videre på bedst muligt vis enten i eller uden for Tryg,” siger Henrik Grønborg. 

Tryg har i en længere periode testet primær brug af telefon- og onlinemøder i et område, svarende til cirka halvdelen af landet, hvor det ikke har været muligt at booke et fysisk møde. 

”Resultaterne er rigtig gode, og vi oplever samme høje kundetilfredshed blandt onlinekunderne som blandt de kunder, der også har kunne booke fysiske møder,” fremhæver Henrik Grønborg. 

Tiltaget er blot en del af en større digitaliseringsproces i Tryg, hvor for eksempel knap 80 pct. af alle skader i dag anmeldes digitalt. 

Tryg vil fortsat tilbyde fysiske møder til de kunder, der ønsker det - for eksempel ældre borgere eller andre kunder, der ikke er så fortrolige med it. 

Udover bestræbelserne på at løfte kundeoplevelsen ser Henrik Grønborg også en sidegevinst, da overgangen som følge af et reduceret kørselsbehov understøtter selskabets bæredygtighedsmål. 

Ændringen har ingen indflydelse i forhold til erhvervs- og industrikunderne, hvor man fortsat vil gøre brug af fysiske møder, såvel som telefon- og onlinemøder. 


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også