Matas henter marketingchef med fortid i Netto
Den danske kosmetikkæde Matas styrker organisationen med en ny chef for brand- og marketingstrategi.
Kathrine Bjørnholdt Werling er i denne uge rykket ind i Matas-hovedkontoret i Allerød, meddeler hovedpersonen i et opslag på Linkedin.
Hun kommer til Matas med omkring 20 års erfaring inden for marketing. I seks og et halvt år frem mod slutningen af 2023 var hun en del af Netto-kæden, hvor hun i de sidste fire år var marketingchef.
Hun har også tidligere været en del af modekoncernen Bestseller i to år.
Det seneste halve år har hun holdt pause efter bruddet med Netto og har taget en uddannelse inden for ESG og bæredygtighed.
I Matas bliver hun en del af en koncern med omkring 260 butikker i Danmark samt omkring 230 Kicks-butikker i Sverige, Finland og Norge, som kæden overtog i sommeren 2023 i en handel værdisat til 1,3 mia. kr.
Matas kom ud af tredje kvartal af regnskabsåret 2023/24 med en rekordhøj omsætning på 2,5 mia. kr., hvilket var tæt på at være en fordobling i forhold til samme periode i 2022. Særligt opkøbet af Kicks-kæden var medvirkende hertil.