Matas henter marketingchef med fortid i Netto

I sin nye rolle hos Matas skal hun være med til at videreudvikle kosmetikkæden med omkring 260 danske butikker.
Den nye chef for brand- og marketingstrategien skal være med til at videreudvikle Matas-kæden. | Foto: Sofia Busk
Den nye chef for brand- og marketingstrategien skal være med til at videreudvikle Matas-kæden. | Foto: Sofia Busk

Den danske kosmetikkæde Matas styrker organisationen med en ny chef for brand- og marketingstrategi.

Kathrine Bjørnholdt Werling er i denne uge rykket ind i Matas-hovedkontoret i Allerød, meddeler hovedpersonen i et opslag på Linkedin.

Hun kommer til Matas med omkring 20 års erfaring inden for marketing. I seks og et halvt år frem mod slutningen af 2023 var hun en del af Netto-kæden, hvor hun i de sidste fire år var marketingchef.

Hun har også tidligere været en del af modekoncernen Bestseller i to år.

Det seneste halve år har hun holdt pause efter bruddet med Netto og har taget en uddannelse inden for ESG og bæredygtighed.

I Matas bliver hun en del af en koncern med omkring 260 butikker i Danmark samt omkring 230 Kicks-butikker i Sverige, Finland og Norge, som kæden overtog i sommeren 2023 i en handel værdisat til 1,3 mia. kr.

Matas kom ud af tredje kvartal af regnskabsåret 2023/24 med en rekordhøj omsætning på 2,5 mia. kr., hvilket var tæt på at være en fordobling i forhold til samme periode i 2022. Særligt opkøbet af Kicks-kæden var medvirkende hertil.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også