Erfaren marketingprofil bliver ny direktør i Dansk Markedsføring

Den nyudnævnte direktør har i de seneste syv og et halvt år været chef for marketing og brugeroplevelser i Velliv/Nordea Liv & Pension.
Brancheforeningen Dansk Markedsføring sætter navn på ny direktør. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix
Brancheforeningen Dansk Markedsføring sætter navn på ny direktør. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Brancheforeningen Dansk Markedsføring, der bl.a. udgiver mediet Markedsføring, får fra 1. juni ny adm. direktør i form af Lotte Bork Ferraro, skriver Markedsføring.

Hun har i godt syv år været chef for marketing og brugeroplevelser hos Velliv/Nordea Liv & Pension og tidligere været tilknyttet bureauer som Brandhouse, McCann og Leo Burnett, og hun vil bruge sin erfaring til at styrke foreningen som bindeled mellem annoncører og bureauer, siger hun til mediet.

Adspurgt, om den økonomiske skude skal vendes for Dansk Markedsføring, svarer Lotte Bork Ferraro, at hun er helt tryg ved økonomien i foreningen, der i sit seneste regnskab havde et underskud på lidt over 400.000 kr. efter flere år med overskud.

Hun siger, hun vil gå til opgaven med ”begejstring, ydmyghed og nysgerrighed”, og at hun til at starte med vil sætte sig grundigt ind i, hvordan tingene hænger sammen.

Forhenværende direktør for foreningen Thomas Wahl blev opsagt af bestyrelsen tidligere på foråret. Det skete, fordi bestyrelsen vurderede, at der var brug for en ny direktør, der kan udvikle og udfordre organisationens strategi.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også