Google-chef skal stå i spidsen for Berlingske Media og Concept X's nye annoncesats
For nylig annoncerede Berlingske Media et annoncesamarbejde med Concept X. Partnerskabet rummer salg og annonceteknologi og også udviklingen af en ny selvbetjeningsløsning i samarbejde med Berlingske Medias ejer, den belgiske mediekoncern De Peers Groep.
Christine Liv Nielsen skal stå i spidsen for udviklingen og introduktionen af selvbetjeningsløsningen, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.
Hun kommer med 12 års erfaring fra Google i bagagen. De seneste to år har hun været platform partner manager. Christine Liv Nielsen tiltræder 1. september og får titel af head of business development – altså chef for forretningsudvikling.
“Danmarks største annoncørplatform bringer tillid, transparens og mediekronerne tilbage til kampagnen. Vores mediefællesskab har musklerne, tankekraften og teknologien, der fundamentalt ændrer annonceværdien - og vi et kun lige begyndt,” udtaler Christine Liv Nielsen i meddelelsen.
Partnerskabet mellem Berlingske Media og Concept X er blevet døbt ”Trusted Web.”
Ifølge parterne giver samarbejdet annoncører adgang til mere end 3,4 mio. brugere om måneden. Partnerskabet bliver beskrevet som et ”troværdigt og transparent dansk alternativ til techgiganternes dominans på annoncemarkedet.”