Watch Medier

Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen

Coronakrisen har været hård ved det danske annoncemarked, hvor der forventes en samlet tilbagegang på 8 procent eller 1,2 mia. kr. i forhold til sidste års omsætning, viser en prognose.

Udviklingen og udsigten til et stort økonomiske tilbageslag på annoncemarkedet i 2020 overrasker ikke IRM's adm. direktør, Madeleine Thor. | Foto: PR/IRM

Der er udsigt til det største fald på det danske reklamemarked siden finanskrisen. Det vurderer det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistik (IRM) i sin årlige rapport om annoncemarkedet.

De samlede medieinvesteringer gik ifølge IRM tilbage med godt 10 pct. i første halvår, og sammenlagt forventes investeringerne på reklamemarkedet at gå tilbage med 1,2 mia. kr. i 2020. Det svarer til en tilbagegang på cirka 8 pct. i forhold til sidste år. Omsætningen estimeres samlet at lande på 12,9 mia. kr., fremgår det af en pressemeddelelse fra instituttet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Maersk når ned på skattesats under to procent

Containerrederierne Maersk og tyske Hapag-Lloyd, der opererer under kritiserede tonnageskatteordninger, har fået halveret deres effektive skattesatser i andet kvartal i år, viser nye beregninger. Analysehus forudser politisk stormløb mod skatteordningen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs