Watch Medier

Reklamemarkedet har kurs mod største fald siden finanskrisen

Coronakrisen har været hård ved det danske annoncemarked, hvor der forventes en samlet tilbagegang på 8 procent eller 1,2 mia. kr. i forhold til sidste års omsætning, viser en prognose.

Udviklingen og udsigten til et stort økonomiske tilbageslag på annoncemarkedet i 2020 overrasker ikke IRM's adm. direktør, Madeleine Thor. | Foto: PR/IRM

Der er udsigt til det største fald på det danske reklamemarked siden finanskrisen. Det vurderer det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistik (IRM) i sin årlige rapport om annoncemarkedet.

De samlede medieinvesteringer gik ifølge IRM tilbage med godt 10 pct. i første halvår, og sammenlagt forventes investeringerne på reklamemarkedet at gå tilbage med 1,2 mia. kr. i 2020. Det svarer til en tilbagegang på cirka 8 pct. i forhold til sidste år. Omsætningen estimeres samlet at lande på 12,9 mia. kr., fremgår det af en pressemeddelelse fra instituttet.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Nu vil danske virksomheder betale dyrt for it-sikkerhed

Mens vindmølleproducenten Vestas slås om at få fat i egne data fra it-kriminelle, melder danske virksomheder sig klar til at betale – og endda betale dyrt – for it-sikkerhed. Fokus er nu på at forebygge angreb, og det er nyt, lyder det fra to toneangivende specialister.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs