Arla-chef venter mindre britisk vækst: "Den varer næppe ved"

Mens meget er gået bedre end ventet i 2020, skuer Arla ind i en mere afdæmpet fremtid i Storbritannien. "Det var simpelthen bare en helt særlig periode," siger chef for Arlas europæiske forretning.
Under pandemien har de britiske forbrugere spist frokost hjemme og derfor brugt mere smør. Det kan man mærke hos Arla. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix
Under pandemien har de britiske forbrugere spist frokost hjemme og derfor brugt mere smør. Det kan man mærke hos Arla. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix

Pandemiens rygvinde og briternes sandwichsult gav både Lurpak og Arla kronede dage i Storbritannien. Til trods for udfordringerne ved et britisk farvel til EU kunne den europæiskejede mejerikoncern med hovedsæde i Danmark således melde om en fremgang på 13 pct. i den britiske forretning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også