
2020 førte til et rekordsalg af dæk, tagbokse, autoreservedele, mm. hos butikskæden T. Hansen for 1,5 mia. kr., hvilket svarer til en vækst på 13 pct., skriver Børsen.
"Vores forretningsmodel er blevet justeret, så alle tandhjul i motorrummet nu griber fat i hinanden, hvilket giver vækst og rentabilitet over hele linjen. Den positive rejse fortsætter i år, og derfor forventer jeg også, at 2021 vil være et rekordår," siger ejeren, Bent Jensen, til Børsen.
Det er særligt en række opkøb og investeringer inden for de seneste fire år, der har ført til nettoresultatet på 130 mio. kr., og særligt T. Hansens indtog på det professionelle B2B-marked – altså, salg til andre virksomheder – er nærmest eksploderet i år.
Fra nytår til nu har B2B-salget allerede overgået hele sidste års omsætning i det segment.
Tusindvis af bilforhandlere jagter milliardbeløb efter rod i afregning af afgifter