Stigende onlinesalg driver væksten hos Matas

Butikskæden Matas omsatte i andet kvartal for knap 1 mia. kr. Det er 1,6 procent mere end i samme periode i forudgående regnskabsår og i høj grad drevet af stigende salg på nettet.
Foto: PR/Matas
Foto: PR/Matas
AF RITZAU

Når Matas-kunderne skal have nye skønhedsprodukter, sker det i stigende grad online, viser butikskædens halvårsregnskab torsdag.

Kæden har i andet kvartal af det skæve regnskabsår 2022/23 omsat for knap 1 mia. kr.. Det er 1,6 procent mere end i samme periode sidste år. Men sideløbende har Matas noteret sig en stigning i onlinesalget på hele 9,9 procent, og det er altså med til at drive væksten, lyder det i regnskabet.

Adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg er tilfreds med, at væksten er fortsat til trods for stigende leveomkostninger, siger han i en kommentar til regnskabet.

”Kunderne handlede generelt hyppigere og købte for mere på grund af det udvidede sortiment på matas.dk,” siger han.

Matas fik et overskud på 46,7 mio. kr. i andet kvartal.

Matas har bygget en af landets mest brugte webshops – nu skal butikkerne digitaliseres

Ny direktør for Matas-opkøb: ”Potentialet er kæmpestort”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også