Boozt opjusterer forventningerne efter black friday med rekordsalg
Boozt har tirsdag opjusteret sine forventninger til 2022 efter gode resultater i oktober og november samt et rekordstærkt salg under netbutikkens ugelange black friday-kampagne.
Den børsnoterede modetøjsportal venter nu, at både omsætningsvæksten og driftsresultatet (EBIT) lander i den øvre ende af det tidligere udmeldte niveau på henholdsvis 10-15 pct. og 235-285 mio. svenske kr.
”Vi bød mere end 100.000 nye kunder velkommen i løbet af black friday-ugen og nød godt af et øget forbrug og loyalitet fra eksisterende kunder,” skriver Boozt i meddelelsen.
På sit højeste registrerede Boozt i omegnen af 15.000 ordrer i timen.
Desuden oplevede selskabet en høj gennemsnitsværdi på kundernes ordrer. Ydermere er Boozts lagerbeholdning af modetøj konkurrencedygtig og understøttet af et forbedret salg af efterårs- og vinterkollektion, lyder det.
Boozt fastholder forventningerne efter tredje kvartal
Boozt-topchef: ”Når der er modvind som nu, handler det om at fastholde sine kunder”
Zalando fastholder forventningerne – men i den lavere ende
Europæiske modeportaler er faldet over 50 pct. efter krigens udbrud