Tv-annoncesalg har ramt laveste niveau siden 2014: Næste år tegner til nyt fald

Mens reklameomsætningen på tv har holdt stabilt niveau i flere år, hvor Google og Meta tager større og større bidder af det øvrige marked, knækkede kurven i 2023, viser tal fra IRM.
Annonceomsætningen på sociale medier i Danmark er i 2023 blevet større end den på traditionelt tv ifølge forventede tal fra IRM. | Foto: Jan Dagø/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Annonceomsætningen på sociale medier i Danmark er i 2023 blevet større end den på traditionelt tv ifølge forventede tal fra IRM. | Foto: Jan Dagø/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Kurven for det forventede annoncesalg på det danske tv-marked ser ud til at pege nedad i 2024, efter at omsætningen faldt til sit laveste niveau i de seneste ni år i 2023. Det viser tal fra IRM (Institut för Reklam och Mediestatistik), som Producentforeningen har delt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også