Mikkeller vil være mere folkelig: "Jeg gider sgu ikke sidde og nørde altid"

I årevis har en af de mest succesrige ølvirksomheder i Danmark været synonym med eksklusivitet og en lukket verden af "ølnørder". Men nu skal virksomheden åbnes – og i midten af Kødbyen sidder man på første parket til Mikkellers transformation.

Går det ikke imod brandværdien at ville gøre Mikkeller mindre højtidelig? "Jo, det gør det nok," erkender Mikkel Borg Bjergsø. Men det er heller ikke noget, som man behøver arbejde så meget med. | Foto: Camilla Stephan / Mikkeller

Da hun hiver ølglasset op til læberne, vender barnet i hendes favn sig lidt småirriteret. Babyen falder først til ro, da en rødplettet kyse igen skærmer for solen, der bager ned over parkeringspladsen.

Solbrillerne kryber lidt op på næsen, da hun smiler til sidemanden, mens Blurs 90'er-hit "The Universal" flyder ud over Kødbyen i Indre København.

Læs hele artiklen

Få 21 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement