Salling, Coop, Dagrofa og Rema er enige: Vegetarsalget buldrer afsted

Salget af plantebaserede fødevarer vokser med tocifrede procenttal i disse år, viser en rundspørge blandt Danmarks fire største supermarkedskoncerner. Særligt havredrikke sælger som aldrig før med en årlig stigning i salget på op til 50 procent.
Havredrikke er frontløberne i supermarkedernes stærkt voksende salg af vegetariske fødevarer. | Foto: Miriam Dalsgaard
Havredrikke er frontløberne i supermarkedernes stærkt voksende salg af vegetariske fødevarer. | Foto: Miriam Dalsgaard
AF MANON SKOV bUCH OG HELLA ANDERSEN

De seneste år har plantebaserede og vegetariske fødevarer vundet ind på supermarkedernes hylder, og de fire største danske detailkoncerner, Salling Group, Coop, Dagrofa og Rema 1000, kan i dag se markante udvikling i salget i flere af disse kategorier. Frem for alt buldrer de plantebaserede drikke frem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også