
Amazon åbnede i oktober sin svenske onlineforretning, hvor techkoncernen bl.a. sælger bøger, men der er endnu ingen konkrete planer om at rykke ind i Danmark, fortæller Alex Ootes, chef for europæisk ekspansion hos Amazon, til Jyllands-Posten. Til gengæld har den amerikanske nethandelsgigant indledt en charmeoffensiv over for danske virksomheder.
"Det er vigtigt for vores kunder. Vi kan ikke have en succesfuld forretning uden selskaber som Lego, der er villige til at være leverandører eller selvstændige forhandlere på Amazon. Det er derfor, vi er super begejstrede for at arbejde med danske virksomheder," siger Alex Ootes.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app