Watch Medier

Høje fragtrater og lave oliepriser giver containerrederier årtiets bedste indtjening

Verdens største containerrederier har i tredje kvartal kunnet hæve deres driftsmarginer til det højeste niveau siden 2010, skriver analysehuset Alphaliner. En cocktail af høje fragtrater og lave brændstofpriser spiller ind.

Containerhavnen Pasir Panjang i Singapore. | Foto: Edgar Su/Reuters/Ritzau Scanpix

2020 har vist sig som et særdeles gunstigt år for verdens containerrederier, som kunne hæve deres driftsmarginer i tredje kvartal til de højeste niveauer set i et årti.

Det skriver analysehuset Alphaliner, der peger på en blanding af høje fragtrater ud af Asien og lave omkostninger ikke mindst knyttet til brændstof som årsag til, at den gennemsnitlige driftsmargin blandt verdens største spillere i tredje kvartal steg til 14,8 pct., hvilket er det højeste niveau set i et årti.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Life science-branche har sparket døren ind til Christiansborg

Eksplosiv vækst, samfundsengagerede topchefer og en bevidst lobbyindsats har gjort det muligt for life science-industrien at sparke døren op og få politikerne i tale, lyder det fra centrale aktører i branchen efter flere års store politiske gennembrud.

3 får første underskud i mange år

Teleselskabet 3 har på mange områder haft et godt år, men selskabet må tage nogle store afskrivninger, der giver første underskud i mange år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs