Watch Medier

Snapchat og Tiktok giver Youtube og Facebook baghjul blandt danske teenagepiger

Tiktok vinder indpas hos 12-17-årige piger, men kan endnu ikke måle sig med Snapchat, viser årlig undersøgelse fra Aller Media. Sociale medier fylder med god afstand ned til andre kanaler i medieforbruget, hvor bøger og nyhedssites spiller en mindre, men stabil rolle.

Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Snapchat er det sociale medie, som piger i alderen 12-17 år bruger mest tid på, efterfulgt af Tiktok, mens brugen af Facebook og Youtube er faldet. Det viser rapporten All About Teens, som Aller Media udgiver årligt.

Ifølge rapporten bruges Snapchat 51 minutter dagligt i målgruppen, mens 43 minutter går med at bruge Tiktok, som har taget et tigerspring frem i brugen 2020. Derfra er der et spring ned til Instagram, der har tabt lidt terræn, og det samme har Facebook, der med et dagligt forbrug på 5 minutter er blandt de mindst brugte sociale medier i Aller Medias undersøgelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Axcel nupper endnu en it-virksomhed

Kapitalfonden Axcel har sat fingrene i endnu et dansk it-selskab. Denne gang er det en aktiepost på ca. 60 pct. i NTI Group, der er specialiseret i modellerings- og tegneprogrammer.

Vestas hiver strategiprofil op i direktionen

Thomas Alsbjerg hives fra Vestas’ udviklingsforretning helt op i direktionen, og samtidig etablerer mølleproducenten en ny funktion for digitale løsninger, som han skal lede.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs