
Danske Bank-ejede MobilePay ser sig nødsaget til at indgå samarbejder for at kunne overleve i fremtiden, skriver Børsen Pro.
"Hvis MobilePay på længere sigt skal være konkurrencedygtige, så skal vi have mere skala. Derfor er vi meget åbne overfor, på den ene eller anden måde, at indgå partnerskaber for at opnå mere skala," fortæller Claus Bunkenborg, adm. direktør i MobilePay, til Børsen Pro Finans.
Uden at give eksempler på, hvilke partnerskaber det kan være, tilføjer han, at både Sverige og Norge har tjenester, der ligner MobilePays, og at fintechvirksomheden er med i en europæisk forening på 13 andre lignende selskaber.
Et partnerskab vil betyde stordriftsfordele og dermed lavere omkostninger, fordi digitaliseringen nedbringer omkostningerne ved betalinger i sig selv.
Derudover har man de seneste år set en udvikling, hvor flere store virksomhedskøb har fundet sted i Europa - som eksempel fik Nets et købstilbud fra italienske Nexi i år, skriver Børsen.
Udtalelsen til Børsen kommer oven på, at selskabet netop har offentliggjort rekordtal for 2020, særligt på transaktionsdelen, hvor selskabet har nået næsten en million transaktioner dagligt.