Watch Medier

Google varsler testkørsel af nyt værktøj til at målrette reklamer

Techgiganten Google er nu klar med et foreløbigt resultat af en af sine alternative løsninger til at målrette annoncer på nettet - uden tredjepartscookies. Hen over foråret får annoncører lov til at teste værktøjet og sammenligne resultaterne med den gamle cookie-metode.

Foto: Kenzo Tribouillard/AFP / AFP

Næsten præcist et år efter Google trak overskrifter ved at varsle sit dødsstød til de såkaldte tredjepartscookies, offentliggør internettets kæmpe nu foreløbige resultater for et af de alternativer, der skal gøre det muligt at målrette annoncer online i fremtiden.

Tredjepartscookies er som bekendt usynlige datafiler, der placeres i den enkelte netbrugers browser for at indsamle data om brugeradfærd på tværs af hjemmesider, og som kan bruges til at målrette annoncer til den enkelte.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs