GreenMobility ruller ind på det tyske marked

Som forberedelse til et tysk markedsindtog har GreenMobility etableret et helejet tysk datterselskab, GreenMobility Germany. De små elbiler fra Green Mobility ruller ind i første tyske by i andet kvartal.
Elbil fra Green Mobilty under Egmont-uret i København. | Foto: PRGreen Mobility
Elbil fra Green Mobilty under Egmont-uret i København. | Foto: PRGreen Mobility

Danske  Green Mobilitys har en ambition om at operere i 35 byer inden 2025 med mere end 10.000 elektriske køretøjer. Og nu vil den danske delebilstjeneste sigte mod Tyskland, der bliver det femte land med Green Mobility.

De tyske byer stiller klare krav til bildeling, lyder det fra Green Mobility. Hamburg kræver for eksempel, at al bildeling skal være elektrisk inden 2025.

Mens mange tyske byer stadig er påvirket af Covid-19-begrænsninger, er der ikke ændringer i Green Mobilitys udrulningsplan. Virksomheden forventer at lancere i sin første tyske by inden for 2. kvartal 2021.

"Vi har i løbet af 2020 lanceret fem nye byer og har derved og bevist, at vi kan ekspandere på trods af Covid-19. Det er samtidigt vores oplevelse, at folk i større udstrækning end tidligere prioriterer en mere fleksibel og miljøvenlig mobilitetsløsning, hvilket Green Mobility leverer," fortalte Anders Wall, der er chef for investor relations hos Green Mobility, ved selskabets lancering på hovedbørsen Nasdaq Copenhagen i december.

Green Mobility åbner i Helsinki

Greenmobility får grønt lys til at rykke ind på hovedbørsen

Green Mobility kører ind på hovedmarkedet

Greenmobility gør klar til at rykke til hovedbørsen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også