Farvel til endnu en kending: Brandændring kan være farligt for et produkt

Når en is skifter navn eller en vaniljesukker ændrer udseende, er det ikke uden risiko for brandværdien. "Vi fik kommentarer på, at det var et knæfald for politisk korrekthed," siger isdirektør, der i sommer kunne melde om et opsving i salget af den nu hedengangne Eskimo-is.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

I løbet af det seneste år har flere spillere i fødevarebranchen ændret navn eller udseende på ikoniske produkter for at passe ind i en ny - og mere politisk korrekt - virkelighed.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også