Watch Medier

Farvel til endnu en kending: Brandændring kan være farligt for et produkt

Når en is skifter navn eller en vaniljesukker ændrer udseende, er det ikke uden risiko for brandværdien. "Vi fik kommentarer på, at det var et knæfald for politisk korrekthed," siger isdirektør, der i sommer kunne melde om et opsving i salget af den nu hedengangne Eskimo-is.

Foto: Miriam Dalsgaard

I løbet af det seneste år har flere spillere i fødevarebranchen ændret navn eller udseende på ikoniske produkter for at passe ind i en ny - og mere politisk korrekt - virkelighed.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Væksten i Power gik i stå i 2022

Åbningen af nye varehuse løftede ikke salget i elektronikkæden, hvor bundlinjen for første gang i tre år gik i rødt, viser regnskabet for 2022.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs