Fagfolk: Viaplays prisstigninger afspejler knalddyre sportsrettigheder

Den markante prisstigning, som Viaplay lagde frem i denne uge, bunder i massive investeringer i drama og især sport og indvarsler både nye og dyrere tider på distributionsmarkedet, vurderer fagfolk.
Den engelske Premier League - her et billede fra kamp torsdag mellem Liverpool og Chelsea - er blandt de premium-sportsrettigheder, som Viaplay byder på. | Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix
Den engelske Premier League - her et billede fra kamp torsdag mellem Liverpool og Chelsea - er blandt de premium-sportsrettigheder, som Viaplay byder på. | Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix

Prisstigninger er set før på tv-markedet, men den stigning, som Nordic Entertainment Group (Nent) spillede ud med i ugens løb for streamingtjenesten Viaplay, var alligevel i en klasse for sig.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også