Watch Medier

Fagfolk: Viaplays prisstigninger afspejler knalddyre sportsrettigheder

Den markante prisstigning, som Viaplay lagde frem i denne uge, bunder i massive investeringer i drama og især sport og indvarsler både nye og dyrere tider på distributionsmarkedet, vurderer fagfolk.

Den engelske Premier League - her et billede fra kamp torsdag mellem Liverpool og Chelsea - er blandt de premium-sportsrettigheder, som Viaplay byder på. | Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix

Prisstigninger er set før på tv-markedet, men den stigning, som Nordic Entertainment Group (Nent) spillede ud med i ugens løb for streamingtjenesten Viaplay, var alligevel i en klasse for sig.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Flere supermarkedskæder dropper Mobilepay

Prisen for at bruge Mobilepay ”stiger betragteligt” for butikkerne, lyder det fra Løvbjerg-kæden. Dagrofa lukker også for betalingsløsningen i Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs