Google indleder test af cookie-alternativ - Europa må vente

Googles afløser til cookies, der bl.a. gør det muligt at målrette annoncer til den enkelte bruger på nettet, bliver nu gjort tilgængelig for en mindre gruppe af brugere, der skal afprøve, hvor effektiv den cookie-løse målretning er.
Foto: Toby Melville/REUTERS/Ritzau Scanpix
Foto: Toby Melville/REUTERS/Ritzau Scanpix

Google har i denne uge åbnet for testkørsel af sin nye teknologi, der skal være med til at afløse brugen af tredjepartscookies, der i vidt omfang er blevet benyttet af annoncører til at målrette annoncer til den enkelte bruger på tværs af hjemmesider. Det rapporterer flere medier, heriblandt Adweek og Techcrunch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også