Matas går i partnerskab med Novozymes om kosttilskud

Materialistkæden Matas og enzym- og ingrediensvirksomheden Novozymes har indledt et partnerskab om nye kosttilskudsprodukter. Matas vil levere data fra sin kundeklub til Novozymes til brug for produktudviklingen.
Markedet for kosttilskud vokser. Her ses et af Matas' ældre produkter. | Foto: Jan Unger
Markedet for kosttilskud vokser. Her ses et af Matas' ældre produkter. | Foto: Jan Unger
af ritzau finans

Matas har indgået et partnerskab med Novozymes om produktion af kosttilskud. De første produkter vil blive lanceret i løbet af sommeren.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Matas.

"Målet med partnerskabet er at udvide Matas’ portefølje inden for et hastigt voksende sundheds- og helsemarked for blandt andet kosttilskud gennem en række innovative og klinisk dokumenterede produkter til de danske forbrugere," skriver materialistkæden.

Matas vil som led i aftalen give Novozymes adgang til anonymiserede brugerdata fra cirka 1,6 mio. danskere, der er medlem af loyalitetsprogrammet Club Matas.

Det sker med henblik på udvikling af flere skræddersyede sundhedsfremmende produkter, skriver Matas.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også