
Et nyt erhvervsmedie om transport, logistik og infrastruktur har set dagens lys tirsdag, hvor Watch Medier har lanceret selskabets 15. danske nichemedie, MobilityWatch.
MobilityWatch vil med en redaktion på tre erhvervsjournalister og en redaktør gå tæt på virksomheder, der opererer i transportsektoren inden for såvel passagertrafik, logistik og infrastruktur som distribution.
"Transport, logistik og infrastruktur rummer både store, etablerede og markedsledende virksomheder samt nye, innovative virksomheder, der gør fragt og passagertrafik mere effektivt og grønt. MobilityWatch vil dække hele spektret i en branche, der i den grad har oplevet udfordringer såvel som udvikling under det seneste år med corona," siger Thomas Bo Christensen, redaktør på MobilityWatch.
MobilityWatch vil bl.a. stille skarpt på den økonomiske og politiske udvikling i branchen og følge profiler, resultater og strategi blandt selskaberne i sektoren.
"Vi vil have fokus på regnskaber, strategier, konkurrencesituation, rammevilkår, infrastruktur og den innovation, der driver hele transport- og logistikbranchen frem. Og vi vil gå tæt på de personer og profiler, der tegner branchen," siger Thomas Bo Christensen.
MobilityWatch vil som de øvrige erhvervsmedier i Watch Medier være baseret på abonnementssalg til virksomheder. Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus.