Watch Medier

Analytiker: Kæmpe konsolideringer i USA er næste skridt i streamingkrig

Sammensmeltningen af Warner Media og Discovery er udtryk for gamle medieselskabers oprustning i kampen med Netflix på den korte bane. Samtidig fungerer det som polstring mod at blive opslugt af sultne techkoncerner med dybe lommer, mener medieanalytiker.

Telekommunikationsselskabet AT&T har frasolgt en del af sin underholdningsarm Warner Media til Discovery. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det gik usædvanligt hurtigt fra rygter til realitet, da telekommunikationsselskabet AT&T og broadcasteren Discovery Networks mandag annoncerede håndslaget på en fusion af AT&T's underholdningsarm Warner Media og Discoverys streamingtjeneste Discovery+.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Onlinehandlen voksede til nye højder i 2023

Danskerne købte sidste år for 185 mia. kr. via ehandel, hvilket er ny rekord. Dansk Erhverv er bekymret for, at de danske ehandlere vil kunne mærke de to kinesiske webshops Shein og Temu. 

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs