Analytiker: Kæmpe konsolideringer i USA er næste skridt i streamingkrig

Sammensmeltningen af Warner Media og Discovery er udtryk for gamle medieselskabers oprustning i kampen med Netflix på den korte bane. Samtidig fungerer det som polstring mod at blive opslugt af sultne techkoncerner med dybe lommer, mener medieanalytiker.
Telekommunikationsselskabet AT&T har frasolgt en del af sin underholdningsarm Warner Media til Discovery. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Telekommunikationsselskabet AT&T har frasolgt en del af sin underholdningsarm Warner Media til Discovery. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det gik usædvanligt hurtigt fra rygter til realitet, da telekommunikationsselskabet AT&T og broadcasteren Discovery Networks mandag annoncerede håndslaget på en fusion af AT&T's underholdningsarm Warner Media og Discoverys streamingtjeneste Discovery+.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også