Noma vil sende hemmelig sauce ud i detailhandelen

Nyt forretningsben med fermenteret saucer til brug i hjemmekøkkenet skal være den verdensberømte restaurants vej til bedre økonomi.
Noma-kokke i arbejde. | Foto: Thibault Savary/AFP/Ritzau Scanpix
Noma-kokke i arbejde. | Foto: Thibault Savary/AFP/Ritzau Scanpix

Det økonomiske fundament under toprestauranten Noma skal styrkes gennem salg af sovs til detailkunder. Dermed kan man få de hemmelige smage med hjem i køkkenet, skriver Børsen.

Den kendte restaurant satser på nye veje gennem Noma Projects, hvor man har udviklet to fermenterede saucer på den såkaldte garum-teknik, der benyttes i Nomas egne retter. Nu skal den sælges til omkring 200 kr. flasken i en vegetarisk og vegansk udgave.

"Noma Projects er et rum, hvor vi kan gøre ting, der dels understøtter Nomas økonomi, dels gør noget godt i samfundsmæssig henseende. I tilfældet garum tager vi en ekspertise, som vi har udviklet gennem mange år og aktiverer den økonomisk gennem et salg til en ny målgruppe," siger Noma-stifter René Redzepi til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også