
Ryanair har flere gange udtrykt interesse for Københavns Lufthavn og muligheden for at vende tilbage hertil med egen base, men ifølge branchemediet Check-in er der efterhånden blevet tale om en "stirrekonkurrence", hvor det kommer til at koste penge for den part, der først rækker den anden part en lillefinger.
Mens Ryanair ønsker en ekspansion på det nordiske marked, hvor Københavns Lufthavn er en vigtig brik, ønsker Københavns Lufthavn at få passagererne tilbage – uanset, hvor de kommer fra – men begge parter venter på, at den anden bliver "mør".
"København kommer ikke til at genoprette deres trafik. Der er reelt ingen flyselskaber, der kan gå derind og udfylde det hul, som Ryanair vil kunne gøre. Vi er det eneste flyselskab, der kan fylde hullet og levere en sådan kapacitet i de kommende år. Hvilke andre flyselskaber tager imod 60 fly i år (finansåret 2021/22, red.)?" lyder det fra Eddie Wilson ifølge Check-in.
Ifølge Københavns Lufthavn har parterne en god dialog om genopretning af trafikken efter corona.