Watch Medier

Meyers lancerer ambitiøs bæredygtighedsstrategi

Madvirksomheden Meyers vil være klimaneutrale allerede i 2025.

Foto: PR / Meyers Køkken

Meyers lancerer en ny bæredygtighedsstrategi, der opstiller skrappe mål for virksomhedens klimaaftryk og økologi samt krav om, at planter og kød skal være bæredygtigt produceret. Det skriver Berlingske.

Samtidig indfører stifter Claus Meyer sammen med topchefen Jesper Uggerhøj en ny løsning, som på ugentlig basis skal måle og sikre, at virksomheden lever op til dens bæredygtighedsmål.

Målet er blandt andet, at alle Meyers kantiner, restauranter og bagerier skal være klimaneutrale i 2025, hvorefter klimaaftrykket for virksomhedens råvarer skal være reduceret med 50 pct. i 2030.

Meyers sigter efter at blive B Corp-certificeret, hvilket er den globale standard for, hvilken forskel en virksomhed gør for samfundet. Ved B Corp-certificeringen forpligter man sig til at leve op til høje miljømæssige, sociale og gennemsigtighedsmæssige standarder.

Den nye strategi kommer ifølge Berlingske i kølvandet på madvirksomhedens økonomiske nedtur. Meyers står på grund af coronapandemien med et underskud på over 200 mio. kr.

Generationsskifte: Claus Meyer lukker sine børn ind i forretningsimperium

Mere fra Watch Medier

Tre techgiganter står for 42 pct. af annoncesalget i Danmark

Alene Facebook, Google og Linkedin tegnede sig for mere end fire ud af 10 annoncekroner, der blev omsat for inden for de danske grænser i 2020 ifølge ny rapport. Dermed har de ædt sig yderligere ind i markedet. Det understreger behovet for politisk fokus på området, lyder det fra direktør i Danske Medier Research.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs