Watch Medier

Apple klar med nye produkter

Sent tirsdag har Apple præsenteret en ny generation af både iPhone, iPad og Apple Watch.

Foto: NICHOLAS KAMM/AFP / AFP

Apple har ved sin produktlancering tirsdag offentliggjort en forbedret udgave af sin iPad mini, en ny generation af sit smartur Apple Watch og ikke mindst nyeste skud på iPhone-stammen. Dertil vil selskabet fortsat fokusere på udvidelsen af sine digitale tjenester.

Det skriver Bloomberg News.

Tirsdag har Apple lanceret den nyeste generation af iPhones, hvor selskabet nu er nået til den 13. i rækken.

Den nye model vil komme i fire typer ligesom forgængeren: iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro samt iPhone 13 Pro Max.

Designet vil være lig 12'eren, mens indmaden får en opgradering, oplyser Apple.

Her er således udsigt til en hurtigere telefon med plads på op til 1000 gigabyte, bedre batterilevetid samt et bedre kamera med nye funktioner - dog fastholdes størrelserne på skærmene fra forgængeren.

Telefonerne vil blive solgt fra den 24. september, oplyser selskabet.

Apple lancerer dertil også en forbedret udgave af sin iPad mini.

Den forbedrede iPad mini kommer med en tyndere ramme, en hurtigere processor og en større skærm, oplyser selskabet ved produktlanceringen.

Dertil vil Apple lancere en ny og billigere model, der ligeledes udstyres med en hurtigere processor.

Begge tablets, der er i de amerikanske butikker fra næste uge, vil kunne anvende det nye 5G-netværk.

Også en Pro-udgave af iPad'en er på vej - dog ventes den først i 2022.

Apple så sidste en stor stigning i efterspørgslen på iPads under coronapandemien, og i tredje kvartal omsatte selskabet for 7,4 mia. dollar i salg af iPads.

Også et nyt Apple Watch er på vej, hvor der ligesom med iPad'en er udsigt til en større skærm foruden andre forbedringer. Det er endnu ikke offentliggjort, præcist hvornår det nye smartur lanceres, men det bliver "senere på efteråret", oplyser Apple ifølge Bloomberg News.

Uret er særligt målrettet mod fitnesssegmentet og kommer med Apples nye app Fitness+, der skal nå ud til både nye og erfarne fitnessbrugere.

Aktien, der også lå i rødt inden lanceringen, fortsætter sit fald efter showets afslutning og dykker 1,4 pct. til 147,47 dollar på børsen i New York.

 

Jobskabelsen skuffer i Apples Viborg-datacenter

Google får milliardbøde for forsøg på at styre mobilmarked

Professor: Techselskaber er "dødsstjerner" i medieuniverset og vil drive udviklingen det næste årti

Apple i endnu et rekordryk  

Mere fra Watch Medier

Tre techgiganter står for 42 pct. af annoncesalget i Danmark

Alene Facebook, Google og Linkedin tegnede sig for mere end fire ud af 10 annoncekroner, der blev omsat for inden for de danske grænser i 2020 ifølge ny rapport. Dermed har de ædt sig yderligere ind i markedet. Det understreger behovet for politisk fokus på området, lyder det fra direktør i Danske Medier Research.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs