Watch Medier

Lundbeck-topchef overvejer at øge markedsføring af væksthåb

For at opnå succes skal der investeres mere i markedsføringen af Lundbecks væksthåb Vyepti, vurderer medicinalselskabets topchef.

Topchef i Lundbeck Deborah Dunsire. | Foto: Gregers Tycho/ERH

Migrænemidlet Vyepti, som i forbindelse med Covid-19 er kommet dårligt fra start siden lanceringen i USA i april 2020, har potentiale til at blive et blockbustermiddel, men det kræver, at der bliver sat skub bag markedsføringen af midlet, lyder det fra topchef i Lundbeck Deborah Dunsire.

Det skriver Børsen.

"Med væksten i migrænemarkedet og markedet for klyngehovedpine, som kommer bagefter, og potentielt andre indikationer, så vil Vyepti midt i 2030'erne, lige før patentet løber ud, være et blockbuster-produkt. Det er jeg 100 pct. sikker på," siger Deborah Dunsire.

At lanceringen af Vyepti kom dårligt fra start, skyldes blandt andet, at midlet er et injektionsmiddel, som bliver givet via drop ved lægen, hvilke der var begrænset adgang til under pandemien. Vyepti er altså henvendt til specialisterne, og de patienter, der har prøvet de orale lægemidler uden det held, hvilket altså er et helt andet marked end det, der allerede er massivt mættet, lyder det.

Migrænemidlet kom i Lundbecks fold, efter at medicinalkæmpen opkøbte biotekselskabet Alder Pharmaceuticals for 13 mia. kr., hvori Vyepti var det væsentligste aktiv.

Lundbeck-direktør satser på opbakning til storopkøb 

Lundbeck håber på at covid-19-senfølger kan give Trintellix et nyt boost 

Lundbeck-topchef får bestyrelsespost hos Syros Pharmaceuticals 

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs