Watch Medier

Daglibrugsen sænker prisen på lang række varer

Målet er ikke at komme helt ned på discountniveau, men i konkurrence med de frembrusende billige kæder skruer Daglibrugsen ned for priserne på 500-800 varer, siger kædedirektør.

Kædedirektør i Daglibrugsen, Maria Beck-Tange. | Foto: PR / Coop

De lokalt forankrede Daglibrugsen-butikker skal stå stærkere i priskonkurrencen med det stadigt større antal discountbutikker, og derfor sænker kæden nu prisen på 500-800 basale dagligvarer i sit sortiment, skriver Dagligvarehandlen.

"Nogle steder får vi hård konkurrence fra discountkæder. Vi kommer ikke til at have samme priser, som discounterne. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre med den omsætning, vi har alle steder, men selvfølgelig skal vi være konkurrencedygtige. Det er ikke nødvendigvis en til en, fordi vi tror på, at Daglibrugsen giver noget andet. Det er også convenience, at du bare lige kan gå ned og hente dine ting," siger kædedirektør Maria Beck-Tange.

Udover lavere priser vil kæden også tiltrække folk på farten med flere færdigretter og takeaway-mad, der kan konkurrere med det lokale pizzeria.

Topkok og Lidl afbryder samarbejde

Coop tester ubemandet butikskoncept

Coop vil fastholde slagtere med mere uddannelse 

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs