Modeindustrien ser stort potentiale i liveshopping: "Det dækker nyt behov"

TEMA: LIVESHOPPING har ifølge branchedirektør forbedret modeindustriens muligheder for at dele sit narrativ på en mere interaktiv måde og komme tættere på forbrugeren. Men ”vi er stadig meget tidligt på rejsen,” lyder det fra Bestseller.

Foto: Liv Møller Kastrup/ERH

Det signalerede en blåstempling af en ny online salgskanal med potentiale, da Anders Holch Povlsens investeringsselskab Heartland i efteråret 2021 investerede 40 mio. kr. i softwarevirksomheden Easy Live Sales med Christian Vester i spidsen, og Power kort efter formåede at sælge for over 20 mio. kr. på 4,5 timer torsdagen før Black Friday under coronanedlukningen.

Spørgsmålet, der imidlertid også meldte sig, var, om liveshopping blot var en corona-ting. Men det spørgsmål har detailbranchens fortsatte brug og udvikling af de digitale events i sig selv besvaret efterfølgende med et rungende nej.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement