Watch Medier

Københavns Lufthavn tror kun på en teknologi til at omstille luftfarten

Omdannelse af elektricitet til brændstof - kaldet power-to-x - er den eneste farbare vej til at gøre luftfarten grøn, vurderer Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavn. Derfor har lufthavnen valgt en anden tilgang end kollegerne i Sverige og Norge.

Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavn. | Foto: Jens Dresling

Tilgangen til at gøre luftfarten til en CO2-fri industri er forskellig, alt efter hvor man kigger hen i Skandinavien.

Københavns Lufthavn ser kun én vej til at gøre luftfarten grøn. Det skal ske via power-to-x-teknologi, som på sigt skal producere bæredygtigt flybrændstof, også kaldet sustainable aviation fuel (SAF), som skal kunne fyldes på allerede eksisterende fly.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 21 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs