
Det børsnoterede smykkeselskab Pandora går nu ind på markedet for ”smykker” til kæledyr.
Det er navneskilte eller halsbånd, der nu kan købes til hjemmets blødeste medlem.
”Det globale marked for tilbehør (accessories) til kæledyr har været voksende, især siden pandemien, og det ventes at nå en markedsværdi på 42,3 mia. dollar i 2026,” oplyser Pandora.
”Med restriktionerne, der har været gennem covid-19, har nedlukningerne og det med at skulle blive hjemme fået flere folk til at få et kældedyr, og alene i Storbritannien har 3,2 mio. husholdninger anskaffet sig et kæledyr siden starten af pandemine,” skriver smykkekoncernen.
Og Pandora følger trop på andre etablerede brands i at lave kollektioner til kæledyr. Også den spanske tøjkoncern Zara har lavet kollektioner til familiens firbenede, og britiske Next, der både laver tøj og ting til hjemmet, har lanceret en seng til kæledyr.