Watch Medier

Altinget går ind i Norge med fem nichemedier

Det politiske nichemediehus Altinget udvider sine aktiviteter til Norge med fem nye sites i begyndelsen af oktober. Samtidig varsler Altinget endnu et nyt norsk medie senere på året.

Altinget Norges ledes af Veslemøy Østrem og Marius Zachariasen. | Foto: PR/Altinget Norge

De første politiske nyheder, analyser og debatindlæg vil blive tilgængelige på Altinget Norge den 3. oktober – samme dag som det norske parlament, Stortinget, samles for første gang efter sommerferien.

Altingets norske udvidelse går i luften med fem nichemedier: Altinget Løvebakken - en pendant til Altinget Christiansborg - Altinget Helse, Altinget Klima og Energi, Altinget Arbeidsliv og Altinget EU/EØS. Dertil fremgår det, at man vil føje et nichemedie med fokus på forsvar og beredskab til ”senere i efteråret”, fremgår det af en pressemeddelelse.

”Det er en fornøjelse at kunne lancere et kvalitetsprodukt og basere forretningen på en god abonnements- og annoncemodel. Det giver plads til at fokusere på brugerne og en god brugeroplevelse – og til at undgå clickbait-overskrifter og jagten på sidevisninger,” udtaler Marius Zachariasen, kommerciel direktør i Altinget Norge i meddelelsen.

Han står i spidsen for den norske udvidelse sammen med chefredaktør Veslemøy Østrem.

Åbningen i Norge er et skridt på vejen til at nå den strategiske ambition om at gøre Altinget til Nordens største politiske mediehus, fremgår det af en udtalelse fra adm. direktør Christoph Nørgaard fra Alrow Media, der ejer Altinget.

Altinget har siden opstarten i Danmark i 2000 ekspanderet til Sverige for otte år siden. Den svenske afdeling tæller 11 nichemedier.

Alrow Media flerdoblede medieselskabet sit årsresultat fra 668.000 kr. i forrige regnskabsperiode til 7,82 mio. kr. i regnskabet for 2020-2021.

Mere fra Watch Medier

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs