Watch Medier

Basalt-kæden må skrue priserne op

Salling Groups nye discount-kæde ville matche priser fra grænsehandelen, men det har vist sig at være en tand for optimistisk.

Basalt-butik i Kastrup. | Foto: Louise Reseke/detailwatch

Slagnummeret med en ramme pepsi-sodavand for 49 kr. i Basalt var ikke rentabel.

Det konkluderer kædechef i Salling Groups stadig forholdsvis nye discount-koncept Basar, Henrik Nielsen over for Avisen Danmark.

”Det har været en kæmpesucces, men vi må erkende, at vi ikke kan holde de lave priser med de afgifter, vi har i Danmark. Vi har lukket grænsepriserne ned og skabt et nyt univers, der hedder ”vilde tilbud”,” siger Henrik Nielsen, kædechef i Basalt.

Prisen på 49 kr. for 20 pepsi-sodavand var på prisniveau med Fleggaard-kæden, der ligger lige syd for den danske grænse mod Tyskland.

I stedet koster 20 pepsi’er nu 55 kr. Det er dog stadig billigt nok til at have godt gang i salget, fortæller kædechefen også til Avisen Danmark uden at sætte specifikke tal på salget.

Mere fra Watch Medier

Væksten i Power gik i stå i 2022

Åbningen af nye varehuse løftede ikke salget i elektronikkæden, hvor bundlinjen for første gang i tre år gik i rødt, viser regnskabet for 2022.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs