Mediebureauer om annoncefald på print og tv: Det er ikke en fase – det er fremtiden

Den økonomiske opbremsning på annoncemarkedet driver forbrugerne og dermed annoncekronerne over på nye digitale platforme, og den trend vil fortsætte, fortæller mediebureauchefer.
Bureauchefer i tre af landets største mediebureauer forventer, at dette års tabte reklamekroner ikke bliver genvundet af de traditionelle medier i 2024. | Foto: Jens Dresling
Bureauchefer i tre af landets største mediebureauer forventer, at dette års tabte reklamekroner ikke bliver genvundet af de traditionelle medier i 2024. | Foto: Jens Dresling

Hvis medierne håber, at det svage annoncemarked i 2023 for særligt print og tv vender, når konjunkturerne i samfundsøkonomien eventuelt igen peger opad, tager de fejl. I hvert fald ifølge tre chefer i de annoncebureauer, der hjælper annoncører med at placere deres annoncekroner.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også