Watch Medier

Annoncører flygter fra antisemitisk indhold på X – Novo Nordisk fastholder annoncepause

Antisemitisk indhold får globale annoncører til at flygte fra X, der tidligere hed Twitter. Novo Nordisk fastholder annoncepause, men benytter X-konto til betalt indhold, ”når det er relevant”.

X har levet en omtumlet tilværelse, siden det sociale medie, der dengang hed Twitter, i april 2022 blev købt for 44 mia. dollars af Tesla-milliardæren Elon Musk. | Foto: Mandel Ngan

En lang række af verdens største virksomheder, herunder Apple, Disney og IBM, har i de seneste dage valgt at sætte deres annoncering på pause på det sociale medie X, der tidligere hed Twitter. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra Watch Medier

Læs også

Seneste nyt fra alle vores medier

Jobs fra alle vores medier

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs