Mediebureauer forventer endnu en gyser på annoncemarkedet i 2024

Traditionelle medier kan se frem til nyt år med annoncekroner, der flytter mod Google og Meta, spår mediebureauer. Det haster med at gentænke mediernes annonceøkonomi, lyder det.
2024 bliver endnu et hårdt annoncemarked for printudgivelser, spår tre mediebureauer. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
2024 bliver endnu et hårdt annoncemarked for printudgivelser, spår tre mediebureauer. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Efter et 2023 med en stribe sparerunder på danske medier som følge af bl.a. et faldende annoncesalg er der ingen grund til at forvente, at 2024 bliver mere skånsomt for mediernes annoncebudgetter. Sådan lyder vurderingen fra tre mediebureauer, der køber annoncepladserne hos de danske medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også