Tre mediekoncerner har flyttet brikkerne ind på fælles nordisk spilleplade

Mediehusene JP/Politiken, Bonnier og Schibsted er rykket tæt på hinanden og har udvidet på tværs af det danske, norske og svenske marked. ”Jeg betragter det som en naturlig ting,” siger koncernchef.
"Man kan roligt sige, vi oplever en stigende tilstedeværelse af nordiske aktører på hinandens markeder,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov. | Foto: Pr/jp/politikens Hus
"Man kan roligt sige, vi oplever en stigende tilstedeværelse af nordiske aktører på hinandens markeder,” siger adm. direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov. | Foto: Pr/jp/politikens Hus

Der har længe været en tiltagende konkurrence i mediebranchen, fordi techkoncerner som Google og Facebook suger både opmærksomhed og annoncekroner til sig.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også