Ekstra Bladet oplever stor interesse for pengestoffet

Mediet har siden nytår skruet op for dækningen af stofområdet penge og privatøkonomi. ”Det har virkelig et stort potentiale for os,” siger chef for eb.dk til fagblad.
Ekstra Bladet vil være førende på penge- og privatøkonomiområdet, siger chef til Journalisten. | Foto: Jens Dresling
Ekstra Bladet vil være førende på penge- og privatøkonomiområdet, siger chef til Journalisten. | Foto: Jens Dresling

Ekstra Bladet vil være førende digitalt set i dækningen af aktiekurser, investeringer og privatøkonomi. Det fortæller chef for eb.dk Jesper Nielsen i et interview med fagbladet Journalisten.

Mediet satte i foråret sidste år en enkelt journalist til at dække stofområdet og har siden nytår oprustet, så pengestoffet nu dækkes dedikeret af tre journalister og en praktikant.

”Meget hurtigt viste det sig, at det genererede så meget, at det var værd at arbejde videre med. Det har virkelig et stort potentiale for os,” siger Jesper Nielsen til Journalisten.

Også konkurrenten B.T. har i alliance med sit søstermedie Euroinvestor skruet op for privatøkonomi med sektionen ”B.T. Penge,” men Ekstra Bladets satsning hænger ikke sammen med konkurrentens oprustning, siger Jesper Nielsen til fagbladet og henviser til, at Ekstra Bladet startede dækningen i maj sidste år.

I januar fortalte kommerciel direktør på Ekstra Bladet Signe Skarequist til MediaWatch, at Ekstra Bladet havde styrket sin indsats på penge- og økonomiområdet. Hun fremhævede, at mediets penge-sektion i september havde flere sidevisninger end andre store finansmedier og beskrev penge- og økonomidækningen som en satsning, der har båret frugt. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

TV 2 finder ny finansdirektør

For abonnenter

Læs også