Gammel jernbanerute genoplives for at tage fragtpres af Det Røde Hav

Logistikselskabet DP World forventer, at ruten. der går via via Aserbajdsjan, kan mere end halvere transittiden fra Kina til Tyrkiet og omgå forsinkelserne udløst af krisen i Det Røde Hav.
Jernbaneruten starter i Kina, går gennem Centralasien og Baky i Aserbajdsjan og ender i Tyrkiet. | Foto: DP World
Jernbaneruten starter i Kina, går gennem Centralasien og Baky i Aserbajdsjan og ender i Tyrkiet. | Foto: DP World

En underudnyttet jernbanestrækning mellem Kina og Tyrkiet er blevet genoplivet af den Dubai-baserede havne- og logistikgruppe DP World.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Jakob Dahlgaard Fink er blevet ansat som TV 2's nye finansdirektør. | Foto: NKT.

    TV 2 finder ny finansdirektør

    For abonnenter

    Læs også